marți, 29 iulie 2014

Rona Hartner…altfel


Pe Rona Hartner sigur o cunosc multi. Ea este ca o flacara care arde mereu , cu pasiune,vointa si iubire pentru ceea ce face. Ce se ascunde insa in spatele acestei energii debordante ale artistei si ce reprezinta pentru ea religia,familia si spectacolul,vom afla in decursul celor 13 intrebari.

1. Povesteste-mi putin despre familia ta.

Familia mea era simpla.Noi nu eram decat dupa etnie arieni,fusesem ruinati practic de comunisti,chiar daca bunicul meu de origine germana,al carui nume il si mostenesc, Hartner luptase in razboi de partea romanilor.


Credinta a jucat un rol important in viata ta  inca de cand erai mica?

Nu prea,dat fiind fapte conditiile in care am trait cand eram copil,dar imi placea sa merg cu bunicile pe la biserica,atunci cand se putea,bine inteles.
Insa il aveam pe bunic,ca exemplu frumos de liniste,de rabdare,de intelepciune si asa intelegeam ca el are toate astea fiindca in fiecare duminica se ducea la slujba de  la Catedrala Sfantul Iosif.


2.Ce voiai sa fii cand erai mica?

Cand eram pe la vreo 5 ani cantareata de gospel si pe urma, pe la 9 ani,dupa ce ne-au demolat casa si,din Sectorul 3,ne-au trimis in Crangasi am vrut sa fiu presedinte al romaniei in locul lui Ceausescu .Soarta a facut insa, cu numele meu de nemtoaica sa nu fi avut nicio sansa.

3.La ce varsta ai descoperit pasiunea pentru muzica si dans?

Oho,la 5 ani am inceput primele inregistrari gospel,cat despre dans,acesta era ceva innascut in familia noastra,fiindca toata lumea dansa si inca bine.
Bunica mea , de exemplu, dansa tango chiar cand si atunci cand matura din casa.
La tara,in Oltenita, unde mergeam in vacante, toata familia mea dansa sarbe incontinuu si eram cu totii foarte veseli si petrecareti,chiar daca viata nu ne zambea mereu la fel de frumos ca noi. 

4. Afirmi , cu credinta , ca modelul tau in viata este Isus si ca El ne iubeste pe toti.Tu cum simti ca te iubeste si cum ii raspalesti iubirea?

Intr-adevar, de cand am avut sansa de a fi convertita,cred cu convingere ca Isus ne iubeste nemarginit.Eu nu pot sa Il rasplatesc decat cu incredere.
Cred ca El stie ce e bun pentru mine si doar El este pacea si lumina din sufletul meu.Am o teorie si anume ca doar pentru Dumnezeu merita sa traiesti,fiindca totul trece,dar Dumnezeu este singurul nostru bine absolut cu care ramanem toata viata, chiar si cand avem impresia ca suntem siguri. 
Asa ca relatia cu Dumnezeu este una de prietenie,de iubire,de asteptare si de incredere .De asemenea,imi indeplineste multe din dorinte dar cel mai important este ca viata mea cu Dumnezeu are un sens,are o directie, un scop,ca restul,banii si gloria trec, de asemenea tineretea si poate si fericirea ,dar Dumnezeu ramane ca o liniste in suflet care nu poate fi nici cumparata nici furata !!!!


5.Ce calitati o definesc pe Rona Hartner?

Multe,dar…trecatoare.

6.Ce faci cand nu esti pe scensa ,candtand si incantand inimile spectatorilor?

Sunt o mama cat se poate de normala si visez la noile proiecte,ma inchin si actionez 
incerc sa transpun noile vise in realizari palpabile,niciodata nu astept sa imi pice totul de-a gata.Cand am timp,dar foarte rar,mai plec si in vacanta,fac studii de pictura,jazz si pian .Alteorie ma ocup exclusiv de cumparaturi,merg la film,ma plimb cu bicileta. 
In general chestii simple de viata ; fac prajituri pentru fata mea.


7.Esti fericita cu cea ai realizat pana acum? Crezi ca l-ai bucurat pe Dumnezeu?

Sunt fericita de unele realizari ! Pe altele le gasesc mai putin reusite,dar erau o etapa care a trecut si cred ca Il bucur des,dar l-am si suparat cand eram mai mica,dar m-a iertat si asta e important pentru mine.Acum, nu mai vreau sa il supar niciodata ! Daca voi putea,sau mai precis daca El imi va da puterea,voi ramane mereu fidela chemarii Lui.


8.Ca o adevarata crestina sigur ai citit Biblia. Ce te-a impresionat cel mai mult de acolo?

Ca Isus este om si Dumnezeu in acelasi timp. Ca ne intelege ca pe niste oameni din interiorul umanitatii Sale si in acelasi timp este Dumnezeu ca sa ne arate ca putem trai Dumnezeieste pe acest pamant sfintind ( locul ) si corpul in care suntem nascuti.


9.Esti de o veselie iesita din comun , molipsitoare chiar. Totusi , exista ceva care sa reuseasca sa te intristeze?

Da,ma intristeaza minciuna, rasismul ,falsele paraside ,acuzatiile nefondate si tot ce tine de dezbinare minciuna si orgolii 

10.Vreau sa-mi spui de unde iti vine explozia asta de buna dispozitie.

Sursa fericirii mele neconditionate este de la Dumnezeu .Daca ma rog, atunci aceasta flacara de bucurie este puternica ,dar daca nu ma rog pot sa am momente de slabiciune.


11.Cum era Liceul German pe vremea ta? 

Era un liceu dur( !!!),cu un nivel foarte  ridicat ,dar in acelasi timp profesorii ne incurajau daca eram originali si aveam personalitate.Ei,din pacate,erau subalternii unui director semi-analfabet pus de catre partid la directia acestui liceu.Asa ca profesorii erau totusi foarte uniti si rezistau ca in acest liceu sa devenim noi oameni de cultura.

Erau profii mai exigenti? Va tineau ,asa, mai din scurt?

Exista un respect imens pentru profesori ! Si,da,ne tineau din scurt si acum le multumesc  pentru asta.


12.Fetita ta iti mosteneste calitatile artistice sau se indreapta mai debraga spre stiintele exacte?

Fetita mea este in formare si are multe calitati artistice dar este foarte talentata si la matematica si vorbeste deja 4 limbi straine :engleza,franceza,romana si spaniola.

13. Spune-mi , te rog, pentru incheiere motto-ul tau preferat.

« Eu sint eu si Cred in Dumnezeu »


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu